04:46 | جمعه 28 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران و روسیه

رشد قابل توجه صادرات ایران به روسیه
پایگاه خبری راد: ایران در طول سال ۲۰۱۸ میلادی توانسته رقم صادرات خود به روسیه را در حد قابل توجهی افزایش دهد.
یورو جای دلار را گرفت
پایگاه خبر راد: سفیر روسیه در ایران از آمادگی دو کشور برای تجارت بر اساس ارزهای ملی خبر داد.
دولت‌های خارجی با صادرکننده‌های‌ خود چه می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: اگر در نگاه نخست، افزایش قابل توجه نرخ ارز در ماه‌های ابتدایی امسال جز نگرانی و دلهره اقتصادی چیزی به همراه نداشت، اما پس از بازگشت ثبات نسبی به بازار، بسیاری از تحیلگران اقتصادی از لزوم توجه به یک ظرفیت مهم سخن گفتند؛ ظرفیت صادراتی که می‌تواند تهدید افزایش نرخ ارز را به فرصت تبدیل کند.
سوخو جای بوئینگ و ایرباس را می‌گیرد؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که هواپیمای روسی سوخو ۱۰۰ به‌عنوان جایگزینی برای هواپیماهای مسافربری بوئینگ و ایرباس آماده ورود به ناوگان هوایی ایران شده است.
تعیین تکلیف افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها!
پایگاه خبری راد: مصوبه اصلاح و افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها در مراحل نهایی تصویب خود در دولت قرار دارد و تا آخر ماه جاری نتیجه قطعی آن به مردم اعلام خواهد شد.
فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتال پترو
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور ونزوئلا در تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد که تمام نفت ونزوئلا در سال آینده میلادی به وسیله ارز دیجیتال اختصاصی این کشور فروخته خواهد شد.
پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه صنعت غذا برای مراقبت از "سفره مردم"
پایگاه خبری راد: رییس کانون صنایع غذایی ایران پیشنهاد کرد تا با توجه به شرایط حساس کنونی و اهمیت بسیار بالای معیشت مردم، کارگروهی متشکل از نماینده ویژه رییس جمهوری، وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیز جهاد کشاورزی به همراه نماینده کانون صنایع غذایی تشکیل شود تا با رصد دائمی وضعیت صنعت غذا، از خطراتی که سفره مردم را تهدید می‌کند، جلوگیری به عمل آید.
 تفاهمات ایران و روسیه در حوزه اقتصادی تشریح شد
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌های ایالات متحده فرصت بی‌نظیری را برای شکوفایی امکاناتی از جمله منابع طبیعی و انسانی جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است.
تقویت همکاری‌های اقتصادی و سیاسی میان ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی دومای روسیه، رئیس مجلس شورای اسلامی بر تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی میان ایران و روسیه تاکید کرد.
هشدار آمریکا به روسیه درباره ایران
پایگاه خبری راد: یک مقام بلندپایه دولت آمریکا به روزنامه فاینشیال تایمز گفت: آمریکا به روسیه هشدار داده است حتی به فکر کمک به ایران برای دورزدن تحریم‌های نفتی آمریکا نباشد.
ایران به دنبال برقراری تبادل برقی با روسیه
‌پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای ایجاد تبادل برقی با کشور روسیه از طریق ارتقاء شبکه ارمنستان یا آذربایجان هستیم.
گفت‌وگوی زنگنه و وزیر انرژی روسیه درباره‌ی کاهش تولید نفت
پایگاه خبری راد: وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در دیدار با بیژن زنگنه، همتای ایرانی خود در مسکو، درباره توافق کاهش تولید نفت اوپک و غیراوپک گفت‌وگو کرد.
ادامه فروش گاز طبیعی ایران با وجود تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی گاز در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: سیاست تحریم‌های دولت ترامپ، روسیه و ایران را در زمینه همکاری انرژی به یکدیگر نزدیک کرد.
جزئیات دیدار رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه
پایگاه خبری راد: در دیدار بین رؤسای کل بانک مرکزی ایران و روسیه، طرفین درباره توسعه روابط بانکی در بخش‌های مختلف مذاکره کردند.
رییس سازمان نقشه‌برداری به ظریف نامه نوشت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان نقشه‌برداری در نامه‎ای خطاب به وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه کنوانسیون خزر مستند به «نقشه‌های ناوبری دریایی منتشره توسط روسیه» است، از نقشه‎های این سازمان در دریای خزر یاد کرده که تفاوت مبنای ارتفاعی با نقشه‎های روسیه دارند. او بر این اساس از آمادگی سازمان نقشه برداری کشور به منظور ارائه اطلاعات و خدمات فنی و علمی لازم به وزارت امورخارجه خبر داده است.